Yayıncıların Evrimi

Yayıncıların Evrimi

Yayıncıların Evrimi

Affiliate pazarlama şüphesiz ki 20 sene öncesine göre çok değişti. Geleneksel reklamcılığa bağlı bannerdan performans veya satış hacmi sağlamak eskisi kadar kolay değil. Reklamverenler artık daha ilgili alanlarda yayın yapmayı tercih ediyorlar. ROI’lar eskisine oranla daha büyük artış trendi seyrediyor. Reklamverenler CPI odaklı iş modeli tercihini daha az risk taşıdığı için benimsiyorlar.

Kupon siteleri durdurulamaz bir şekilde büyürken müşterilerin teknoloji sayesinde markalara bakış açısı değişti. Peki pazarlama alanında bu değişikliklikler yayıncıları nasıl etkiledi? Yayıncıların gelişmekte olan, yeni ve henüz gelenekselleşmemiş modellerine bakalım:

Mobilde Artış

Mobil yayıncıları ve masaüstü yayıncılarının kullandıkları trafik kanalları birbirinden farklılık gösterebilmektedir. E-ticaret siteleri gelişen teknolojiyle beraber sitelerinde sürekli olarak görsel ve ürün paylaşmalarıyla güncel kalıyor ve müşteri çekebiliyorlar. Ayrıca SMS gibi farklı kanallar aracılığıyla müşterileriyle iletişimde kalabiliyorlar. Ayrıca mobil site ve mobil uygulamalarla daha iyi performans alınmaktadır.

Daha Sosyal

Sosyal ağlar her geçen gün daha çok büyümekte ve müşterilerin ilgisini çekmekte. Sosyal ağları daha fazla kullanan yayıncılar daha fazla dikkat çekmekte ve popüler olmaktadır. Web sitesiyle bağlantılı 3. Kanal Facebook gibi sosyal medya kullanımı sayesinde markaların popülerlikleri desteklenmektedir.

Video Kullanımı

Gün geçtikçe mobil, tablet ve televizyona bağlı ürünlerde video kullanımı gittikçe artmaktadır.  Yapılan anketler sonuçları bizlere videolu ürün tanıtımlarının online alışverişleri daha fazla arttırdığını göstermektedir. Video kullanımının ürünleri deneyimlemek ve göstermek açısından hem yayıncı hem de reklam veren için en başarılı alanlardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Yayıncı ve reklam verenin birlikte çalışmasıyla ürünler daha etkili hale getirilmektedir.