Sosyal Medyanın İçerik Pazarlaması (Inbound Marketing) İçin Önemi Nedir?

Sosyal Medyanın İçerik Pazarlaması (Inbound Marketing) İçin Önemi Nedir?

Sosyal Medyanın İçerik Pazarlaması (Inbound Marketing) İçin Önemi Nedir?

Köşe yazarı John Donnelly III pazarlamayı, “hedef kitlenizle düşüncelerinizi paylaşmak ve bu düşünceleri karşı tarafa kabul ettirmeyi hedeflemektir” olarak yorumlamıştır. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle pazarlama alanı da genişlemiş ve kendi içinde farklı alanlara ayrılmıştır.

Inbound marketing kaliteli içerikle kullanıcıların ilgisini çekmesi açısından hem kullanıcılar hem de genel olarak internet için olumlu bir pazarlama yöntemidir. Markanın bilinirliğini artırırken kullanıcıların yorum vb şekillerde etkin biçimlerde katılımını da sağlar. Inbound Marketing ile markalar çeşitli web sitelerinin trafiklerini ve içeriklerini kontrol ederek kendilerine yeni müşteriler çekmeyi hedefliyorlar. Köşe yazıları ya da oluşturdukları videolar aracılığıyla web sitelerinde yer alıyorlar. Yazıların ve görsellerin asıl amacı satış odaklı olmasına rağmen iyi içerikler hem müşteri deneyiminin hem de marka değerinin artmasını sağlıyor.

Etki alanının büyüklüğü, sosyal medyayı tüketiciye ulaşmak için harika bir seçenek haline getiriyor. Üstelik her sosyal medya kanalının kendine ait bir kullanıcı profili bulunuyor; bu da markaların hedef kitlesine daha kolay ulaşmasına ve ona uygun mesaj verebilmesine olanak tanıyor. Satın alma eğilimi olan müşteriler için en önemli faktör içeriklerin doğrudan kendilerine hitap etmesidir. Markanız tarafından doğrudan müşterinin ilgi alanı ya da isteğine cevap veren içerikler markanın değerinin artmasını sağlayacaktır. İçeriklerinizde yenilikler yapmanız monotonluğu önleyerek müşterilerinizin ilgisini hep yüksekte tutmanıza yardımcı olacaktır.