Retargeting Nedir?

Retargeting Nedir?

Retargeting Nedir?

Retargeting, gelişen dijital reklam sektörünün elindeki en etkili silahlardan bir tanesidir.  Sonuç odaklı, verimli ve etkili çalışmaya olanak tanır. Peki retargeting nedir?

Kullanıcılar bir internet sitesini ziyaret edip alışveriş yapmadan çıktıklarında bu kullanıcıları başka kanallar aracılığı ile yakalayıp yeniden sitenize çekmenizi sağlayacak bir pazarlama yöntemidir. Birçok internet sitesinin sadece %2’lik trafiğinin ilk ziyarette aksiyona dönüştüğü düşünüldüğünde, retargetingin olası faydaları daha rahat anlaşılabilir.

 

Nasıl Çalışır?

Retargeting de diğer pek çok yöntem gibi çerezlere dayalı bir teknoloji ile çalışır. Ziyaretçinin tarayıcısına bırakılan javascript kodu kullanıcı tarafından fark edilmediği gibi internet sitenizin performansını da etkilemez. Bu kod sayesinde kullanıcı internette tekrar arama yaptığında retargeting sağlayıcınıza bilgisi gider ve yakalanan kullanıcılar farklı kanallar üzerinden sitenizin reklamları gösterilir.

 

Retargeting’in Avantajları

Retargeting’in etkili olmasının başlıca sebebi, hedef kitleniz olan kullanıcılara odaklanmasında yatar. Önceden fiyat karşılaştırması ya da ürün araştırması için sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları yeniden sitenize çekerek satış yapma ihtimalinizi büyük ölçüde arttırır.

İnternet üzerinden ürün araştırması yapan kullanıcılar, fiziksel mağazalarda deneyip beğendikleri seçenekleri yine internet üzerinden daha uygun fiyatlara bulmayı umuyorlar. Kullanıcılar alışveriş yapmaya hazır olarak internete girdiklerinde, sizin reklamınızla karşılaşıyorlar ve bu da şirketinizin satış yapma ihtimalini büyük ölçüde arttırıyor.

Zaten sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları hedef aldığından, hedef kitleniz olmayan insanlara reklam göstermek için para ödememiş olursunuz.

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar çok fazla site gezdiklerinde hangi ürünü hangi sitede gördüklerini unutabiliyorlar. Retargeting bu kullanıcılara markanızı hatırlatmanıza yardımcı oluyor.

Retargeting reklamlarını farklı gruplar için kullanabilirsiniz. Sitenizde sadece ayakkabı arayan kullanıcıları hedefleyebilir ya da sitenize gelen tüm ziyaretçilere reklamınızı gösterebilirsiniz.

 

Retargeting’in Dezavantajları

Retargeting yanlış kullanıldığında ve aynı kullanıcıya reklamınız çok fazla gösterildiğinde, kullanıcı reklamınızı spam olarak algılayabildiği gibi siteniz hakkında da olumsuz önyargıya sahip olabilir.

Bazı kullanıcılar sitenizi yanlışlıkla ziyaret etmiş olabilir ve bu durumda reklamınız bu kullanıcılar için bir şey ifade etmez. Sitenizdeki retargeting altyapısının iyileştirilmesi ile bu gibi durumların önüne geçebilirsiniz.

Retargeting yaptığınız kullanıcı zaten ürünü satın almış olabilir. Bu durumda geri dönüş yapmayacak bir kullanıcı için boş yere para harcamış olursunuz. Yine sitenizdeki kod yapısı ve retargeting stratejinize ait reklam kurgularınız bu noktada oldukça önemlidir.

Herhangi bir sebeple markanızdan memnun kalmamış bir kullanıcıya reklamlarınız gösterildiğinde, kullanıcının markanız hakkındaki olumsuz izlenimi pekişmiş olur.

 

Retargeting ile Kitle Hedefleme Aynı Şey Midir?

Hayır, benzer şeylermiş gibi görünseler de aynı değillerdir. Retargeting sadece sitenizi önceden ziyaret etmiş kullanıcıları yakalamaya yönelik bir yöntemken, kitle hedeflemede kullanılan datalar birçok farklı kaynaktan geliyor olabilir. Ancak retargeting yönteminin “sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar” olan bir kitle hedefleme yöntemi olduğunu söyleyebiliriz.