Dijital Medya Planlama Nasıl Yapılır?

Dijital Medya Planlama Nasıl Yapılır?

Dijital Medya Planlama Nasıl Yapılır?

Dijital medya planlama, markanın sunmuş olduğu brief doğrultusunda ulaşılmak istenen hedef kitleye uygun siteler ve yayın modelleri ile erişerek kurumların dijital ortamda ki stratejilerinin belirlenmesidir.

Medya planlaması hazırlanırken belirlenmesi gereken öncelikli hususlar kampanyada verilecek olan mesajların doğru seçilmesi ve hedef kitlenin belirlenmesidir. Belirlenen bu hedef kitleye kampanya KPI’na bakılarak uygun satın alma modelleriyle ulaşılmasıdır. Kampanya boyunca düzenli aralıklarla yapılan ara raporlarla  yayınların efektifliği ölçümlenerek bu doğrultuda yayın optimizasyonları sağlanır. Kampanya sona erdikten sonra detaylı bir final raporuyla yapılan iletişimin başarısı ölçümlenir. Hazırlanacak diğer stratejilerde bu know how dikkate alınır.

Bir medya planlaması hazırlanırken cevap verilmesi gereken sorular vardır;

Kampanyada verilmek istenen ana mesaj nedir?

Hedef kitle (data)  kimdir?

Hedef kitleye hangi mecralar aracılığı ile ulaşılmalıdır?

Kampanya stratejisine uygun tarih aralığı nedir?

Kampanya KPI’ı nedir?

Kampanyanın Hedefi Nedir?

Sektör benchmark rakamları üzerine nasıl çıkılacak?

Medya planlaması 6 süreçte gerçekleştirilebilir;

Ürün ya da Hizmet Analizi:

İlk aşamada ürün ya da hizmetin analizi yapılır. Ürün ya da hizmet hakkında her detay bilinmelidir. Pazardaki yerinden ürünün ya da hizmetin yararlarına kadar her konu araştırılır. Ürünü iyi tanımak, hedef kitleyi doğru belirlemede çok önemlidir.

Hedef Kitle:

Kampanyanın hangi hedef kitleye hitap edeceğini belirlemek kampanyanın başarılı olabilmesi açısından çok önemlidir. Bu noktada ürün ya da hizmetin hitap edeceği hedef kitle marka tarafından iletildiğinde ek önerilerle hedef kitle hacminin kampanya başarısı için maksimize ya da minimalize edilmesi yönünde destek verilebilir. Ürünün özellikleriyle hedef kitlenin özellikleri birbirlerine uymalıdır. Bu sebeple hedef kitle analizi çok önemlidir.

Mecra Tercihi:

Bu aşama medya planlamanın en önemli noktasıdır. Hedef kitleye doğrudan ulaşılacak medya araçları seçilmelidir. Hedef kitlenin en sık kullandığı medya aracı doğru olarak seçilmelidir.

Bütçe:

Bütçe doğru olarak kullanılmalıdır. Kampanya hedeflerine ulaşıyorsa bütçe doğru olarak kullanılmış demektir. Kampanya süresince başarılı olan alanlara yatırımı kaydıracak şekilde optimizasyon yapılmalıdır. Kampanya sonrasında verilen bütçeyle maksimum medya değeri yaratılmaya çalışılmalıdır.

Değerlendirme:

Son aşama değerlendirmedir. Kampanya boyunca yapılan analizler birleştirilerek müşteriye raporlama yapılır. Bu raporlama ile kampanyanın ne kadar benchmark rakamlarının üstünde olduğu, hangi yayın kanallarında ve hangi yayın modellerinde başarılı olduğu, hedef kitleye ne kadar ulaşıldığı, kampanya bütçesinin ne kadar efektif kullanılabildiği ve medya değeri yaratıldığı belirlenir.