Inbound Marketing Nedir?

Inbound Marketing Nedir?

Inbound Marketing Nedir?

“İçerik kraldır” (Content is the king), sözünü hepimiz duymuşuzdur. Bir web sitesi, neyle ilgili olursa olsun, özgün, kaliteli ve dikkat çekici bir içerik sunmalıdır. İyi içerik, bir markanın imajı ve bilinirliği açısından vazgeçilmez bir önem taşır.

İçerik denildiğinde akla yazılı içerik gelse de içerik pazarlaması kapsamında içerikler çok daha çeşitlidir. Görseller, videolar ve siteyi desteklemek amacıyla açılan bloglar, sosyal medyada yazılanlar ve daha birçokları bu içeriğe dahildir.

Outbound marketing birçok uzman tarafından artık elverişsiz olarak değerlendiriliyor. Bunun önemli bir sebebi kullanıcılarda olumsuz bir izlenim yaratması. Outbound marketing ilgiyi “satın almayı” hedefler. Kullanıcının rızası olmadan ona içerik sunduğu için tek yönlü bir pazarlama türü demek yanlış olmaz. Radyo ve televizyon reklamları, el ilanları, istenmeyen e-postalar ve klasik reklam yöntemleri outbound marketing kapsamındadır.

Inbound marketing, outbound marketingden farklıdır ve günümüzde gitgide daha fazla tercih edilmektedir. Bunun sebeplerinden biri yeni iletişim olanaklarını kullanması ve bir başka sebebi, kullanıcıyla karşılıklı etkileşim içinde olması. Inbound marketing kullanıcının ilgisini “çeker”, satın almaz. Bloglar, görseller, videolar, podcast’ler, e-kitaplar, newsletter’lar, tanıtım bültenleri, sosyal medya hesapları ve SEO inbound marketing’de kullanılan mecralardandır.

Inbound marketing kaliteli içerikle kullanıcıların ilgisini çekmesi açısından hem kullanıcılar hem de genel olarak internet için olumlu bir pazarlama yöntemidir. Markanın bilinirliğini artırırken kullanıcıların yorum vb şekillerde etkin biçimlerde katılımını da sağlar. Hal böyleyken, outbound marketing’in modası hızla geçiyor. İçerik pazarlamasında inbound marketing dönemiyse çoktan başladı.