İkinci Yarı İçin Pazarlama Karnesi!

İkinci Yarı İçin Pazarlama Karnesi!

İkinci Yarı İçin Pazarlama Karnesi!

Sektörde ki konumunuzu ve gidişatınızı görmeniz açısından yılın ortasında kendiniz ve şirketiniz için karne hazırlamanız gerekmektedir. Bunu yaparken objektif olmanız ilerleyen zamanlarda daha az hata yapmanıza yardımcı olacaktır. Peki bu karnede neler olmalı?

Pazarlama Hedeflerinin Kontrolü

Yılın başında 2015 için belirlediğiniz, şirketinizde hedef olarak belirlediğiniz planları kontrol etmenin zamanı gelmedi mi? Öncelikle bunlardan ilk yarıda bitirilmesini hedeflediğiniz planlarınızı kontrol etmeli ve kaçını, hangi seviyede gerçekleştirdiğinize göre kendinize not vermelisiniz. Sektörde ki çoğu pazarlamacı bunu yapmayarak ikinci döneme bıraktıkları için hedeflerinin tamamına yıl bitmeden ulaşamamaktadır. Hedeflerinizi ertelemeyin ve onları gerçekleştirmek için çalışın! Bazı hedeflerinizi gerçekleştirmek için yaptığınız çalışmalar kısa vadede sonuç vermeseler bile uzun vadede yararını göreceksinizdir.

Özel Modeller

Satış kanallarınızın daha başarılı olması için kendinize özel modeller geliştirin. Her müşterinize ayrı modellerle ulaşmanız onların kendisini daha özel hissetmelerine neden olacaktır. Müşterilerinizin ürünlerini ne kadar iyi bilirseniz o markaya o kadar çok yaklaşırsınız. Bu yüzden dolayı ilk yarıda satış alanında ne kadar başarılı ve başarısız olduğunuzun tablosunu çıkartıp kendinize not vermelisiniz. Kendinizde eksik bulduğunuz noktaları geliştirerek ikinci yarıda daha çok başarılı olmak sizin elinizde.

Pazarlama Fırsatları

Pazarlama alanında olan gelişmeleri yakından takip etmeli ve bunları şirketiniz için fırsata çevirmelisiniz. İkinci yarıda sizi hedeflerinize daha başarılı olacak şekilde ulaştırabilecek fırsatları belirlemeniz size çok şey kazandıracaktır. Yeni ilişkiler kurmanız sizi birkaç ay içerisinde yeni pazarlama kampanyalarına ulaştıracaktır. İlk yarıda karşına çıkan fırsatları ve onları ne kadar değerlendirebildiğinizi kontrol edin.

Tabi ki sadece bu karneyi hazırlamanız ikinci yarıya yüksek başarılar getireceğiniz anlamına gelmez. Sürekli olarak gelişen ve yenilenen sektörde en önemli olan şey geri kalmamak olacaktır. Yenilikleri takip edip şirketinizin mevcut düzeninde bunlara uyum sağlayabilmesinin bir çok getirisi olacaktır. En önemli olanı ise hedeflerinizi ertelememeniz olacaktır.