Dijital Medya Planlama

Dijital Medya Planlama

Dijital Medya Planlama

Dijital medya planlama, medya planlamanın online ayağı olarak adlandırılabilir. En basit anlamıyla, markanın mesajını internet üzerinden hedef kitleye en etkili biçimde iletebilmesi için, hangi medyanın nasıl kullanılması gerektiğini belirleme sürecidir. Marka ve kampanya hedefi anlaşıldıktan sonra, dijital medya planlama süreci şu şekilde işler;

• Kampanya amacının belirlenmesi – Markanın hedefine uygun kampanya amacı belirlenir. Bu yeni üye kazanımı, marka farkındalığı yaratma, trafik sağlama ya da satış olabilir.

• Hedef kitlenin ve mecranın belirlenmesi – Kampanyanın amacı ve markanın hedef kitlesi belirlendikten sonra, bu hedef kitleye en uygun dijital mecralar belirlenir.

• Reklam kreatiflerinin oluşturulması – Bu süreçte asıl olan kreatiflerin mecra ve hedef kitle ile uyumlu olmasıdır. Bu sebeple en iyi seçenek kreatiflerin mecra belirlendikten sonra hazırlanmasıdır.

• Yayın süreçlerinin kararlaştırılması – Reklamların hangi mecralarda ne kadar süre yayında kalacağına karar verilir. Yayın süreleri maksimum verimi sağlama odaklı olduğundan, mecradan mecraya farklılık gösterebilir.

• Yayına geçiş ve yayın takibi – Reklamlar yayına çıktıktan sonra takibi yapılır. Beklentileri karşılamayan yayınlar değiştirilir ya da durdurulur. Bu sayede kampanyanın optimizasyonu kampanya boyunca sağlanmış olur.

• Raporlama – Kampanya sonunda, markanın kampanya verimini detaylıca görmesine olanak tanıyan raporlar hazırlanır. Yayınlar ölçülebilir mecralarda yapıldığından, kampanyanın sadece kaç kişiye ulaştığı değil; hangi yaş aralığına, cinsiyete, meslek grubuna vb. hitap ettiği de bu raporlar sayesinde rahatlıkla anlaşılabilir.