2016 İçin Büyük Dijital Pazarlama Kararları

2016 İçin Büyük Dijital Pazarlama Kararları

2016 İçin Büyük Dijital Pazarlama Kararları

Henüz 2015 yılındayken 2016 için kararlar alma fikrini erken bulabilirsiniz. Ama genede temkinli olmak açısından bunun gayet yerinde bir karar olduğunu söyleyebiliriz. Eğer henüz 2016 planınız yoksa ve gelecek sene daha çok büyümeyi hedefliyorsanız bunun olmasının imkansıza yakın olduğunu söylemek zorundayız.

Peki 2016 planlarınızı yaparken hangi noktalara dikkat etmelisiniz?

Data Temizliği

Kulağa oldukça basit gelen bir işlem gibi gözüksede dijital pazarlama alanında olduğumuz için aslında çok daha karmaşık bir noktadır.

Gelişmeler yaşandıkca eski datalar geçerliliklerini kaybetmektedirler. Bu yüzden Datalarınızı yeni gelişmelerle zenginleştirmeli, hedeflemelerinizi kontrol etmelisiniz.

Data Paylaşımı

Geri dönüşleri almanın ilk adımı budur. E-ticaret alanında ihtiyaç duyduğunuz hangi bilgiler varsa bunları ortaya koyun. Ardından bunları paylaşmanın size getireceği yararları hesaplayın. Bu adım sayesinde yenilemeniz gereken dataları farkedebileceksinizdir.

Ortaklar

İlk adımda çok fazla datalara takıldığımız için zamanla asıl odaklanmamız noktayı kaçırabiliyoruz. İstatistiklere takılı kaldığımızda yaptığımız iş sadece datalardan ibaret kalıyor. Aslında en iyi data,  ilk elden gelen datadır. İş ortaklarımızdan alabileceğimiz datalar bizi çok daha hızlı ileriye götürecektir. Bu yüzden dolayı datalara ayırdığımız zamanı iş ortaklarımızada ayırmamız gerekmektedir.

Döngü

İhtiyacımız olan dataları ve bunlardan elde ettiğimiz dönüşümleri biliyoruz. Eğer sürekli olarak problemler üzerine düşünme döngüsünü bırakıp bunları nasıl düzeltebileceğimizi düşünürsek çok daha fazla ilerleyebiliriz. Daha önceden neyi eksik yaptığımızı farkedebilmenin tek yolu budur.